tisdag 5 januari 2010

When hell freezes over..

.. då blir det ungefär lika kallt som det är ute just nu. Fyttirackarns va kallt det är alltså. (här på höga berget har jag nu -13) Tur man är friluftsmänniska som är väl försedd med både termosar och riktiga skor. Annars hade promenaden ned till skolan idag INTE varit någon mysig prommis. Som extra värme hade jag ett mysigt samtal med min goa kompis på andra sidan Sverige. Det är ju annars pisstråkigt att gå själv.
Träffade Sandra och Tobias idag på skolan och vi skrev ihop (om jag får skryta) en riktigt bra analys. Spännande att höra hur och vad de andra tänkt om samma bild och text.
Hade tänkt kolla vad böckerna jag hade i våras kostade nu på bokhandeln på skolan men de gottegrisarna hade julledigt. *fnyser* Blir förhoppningsvis en skön inkomst att få sålt de böckerna då den ena var en megadyr en...

Om några timmar kommer Ida hem igen. Gud vad jag längtar efter henne nu. I fredagskväll när vi skulle sova hade hon svårt att somna och ville ligga brevid mig så Tom fick sova i hennes säng. Eller ja, brevid kanske var fel ord. Hon låg mer PÅ mig än brevid. (kanske en nackdel med luftmadrass och en viktskillnad oss mellan..) När jag nästan hade somnat frågade hon mig om jag sov..
Mmm svarade jag.
Jag kommer längta så mycket efter dig mamma sa hon då.
En annan gång hon skulle åka bort från mig sa jag till henne att vi ibland kan behöva lite semester från varandra och det påminde jag henne om nu.
Behöver du semester från mig mamma sa hon då... Vad svarar man på det?!
Nej, sa jag.. Men du behöver från mig och jag behöver ju läsa.
Ska du läsa ÄNNU mer?? Vad är det för dumma lov ni har på högskolan? Du har ju inte gjort annat än läst hela jul och nyår.. Jag tänker INTE läsa på högskolan om man inte får vara i lugn och ro med sin familj då de är lediga. (vart har hon fått det där ifrån vet jag inte men jag höll på att kissa på mig av skratt som inte fick bubbla ut inför henne)
För att byta spår lite sa jag till henne att sen kommer ju hon och farmor och farfar göra massor med roliga saker och hon inte kommer hinna sakna mig. Då la hon sin lilla hand på min kind och sa;
Jag saknar dig så fort du inte syns mamma.
Säga vad man vill men jag har lyckats ganska väl med henne tycker jag allt.
Sedan grävde hon ned sina tår i mitt lår, flätade in sina fingrar i mina och somnade med en suck. Och om några timmar är hon här hs mig igen.. LÄNGTAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar