måndag 18 januari 2010

Ny kursstart.

Lagom hinner man få ned takten på hjärtat när det återigen är dags för en ny kursstart. Ingen vila eller ro här inte. Men inte klagar jag inte.. Eller jo, lite gör jag nog det. Tycker det är urdåligt att högskolan ska ha ny terminsstart i mitten av januari.. Varför inte köra samma tid som övriga skolor?
Nya kursen då. Den heter BMA, barnet i matematiken och skriftspråkets värld. Om lillkråkan tyckte det var kasst man fick läsa så himla mycket (som hon sa när jag plugga inför tentan) så var hon dessto mer imponerad idag då jag läste två barnböcker. Bu och Bä i blåsväder samt Elsa Beskows Den nyfikne abborren. Funderar bara på om abborren är så bra, beror ju på tanken varför vi ska läsa den. Det är mycket text och på lite svår svenska, inget som barnen på "min" förskola skulle gilla direkt.. Inte ens min brorson gillade den, och han fixar ändå språket..
Idag kom också de böcker jag beställt. Fy bubblans för alla dessa dyyyra böcker vi måste ha. Att låna funkar ju inte när vi är så många som behöver samma. Dock verkar många av böckerna vara intressanta så...
Det blev även nya studiegrupper. Vilket var både kul och lite vemodigt. 4 nya vänner att lära känna och lära sig samspela med. Alltid lika intressant.
Har också lärt mig idag att forskare kring litteratur är inget för mig. Maj har gjort ett digert jobb och jag är mäkta imponerad men, nää jag vill kunna läsa en bok utan den konstanta analytiska.
När jag kom och hämtade lillkråkan idag hade hon just klätt av sig alla utekläderna så jag var inte alls populär. Men med löfte om att leka fågel, fisk eller mitt emellan så fick jag även med henne hem. Funderade en hel del medan vi lekte hur min matematiska uppgift skulle kunna genomföras och lämpligt nog insåg jag att vi kommer till förskolan den 1/3.. Dock seglade jag visst iväg för långt i mina tankar för jag missade att lillkråkan hittade nyckel (som egentligen var en tändsticksask) och gömt om den och hon nu otåligt väntade på att få leda mig till att kanske finna den. Inte lätt alla gånger att vara heltidsstuderande småbarnsmamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar