söndag 10 januari 2010

Fullt ös; medvetslös

Vaknade totalt urlakad i morse, kände mig inte alls motiverad att gå ur sängen. Men, maten kommer inte på bordet om man ligger och drar sig så jag gick upp och vispade till pannkakor. Det är en typisk söndag frunch i det Wiklundska hemmet. Jag vispar till dem och maken steker. (blir så bra när var och en gör det som den gör bäst..)
Lagom till när alla pannkakorna var uppätna ringde telefonen. En lekkompis till kråkan. 5 minuter senare ringde det igen och ännu en lekkompis ville leka. Och maken sa att visst, det var okej medan jag påpekade jag ville ha lugn och ro för att läsa. Så han tog med alla töserna till pulkabacken. När de sedan kom hem var det 3 trötta töser som kom i luven på varann ett par gånger innan vi hunnit få fram lite som de kunde äta på och sedan komma igång att leka. Säga vad man vill men 3 tjejer är 1 för mycket när de ska lekas...

Nu har de åkt hem och då ringer min mobil och det var en kille som ville köpa vår gamla digitalbox. Kalas med några kronor in. :-) Maken gör en thaigryta och det luktar himmelskt, är rejält hungrig efter min och kråkans promenad fram och tillbaka till försäljningen av boxen.
I morgon är det först föreläsning med Paula och sedan seminarium. På kvällen sedan har jag bokat ett spinningpass och min träningskompis ska hämta mig tidigare så vi hinner ta en sol. *gott*
Livet går i 180 men jag hänger än så länge med så bara å köra på då.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar