fredag 8 januari 2010

Plugg och annat stök

Vilken ångest en bok kan ge en. Jag som verkligen älskar att läsa får ont i magen bara tanken på att jag MÅSTE läsa just den där boken. Jag har inga problem att läsa engelsk litteratur sen jag bodde en sommar i England och läste en hel del men denna boken.. *ryser* Facklitteratur på engelska ÄR jobbigt och just denna.. ja jag får ångest som sagt. Men jag läser några rader här och några rader där så snart är jag väl igenom den med.

Har gjort lite annan nytta under tiden jag blängt mot boken på bordet. Bla. skottat och vikt tvätt. När jag skottat så passa jag på att städa hos kaninpojken. Han hade t.o.m frost i morrhåren idag. Men han gned sig mot min hand och vips så var de smälta och borta. Maken gav honom äpplebitar i morse och han blir helt galen då. Kastar sig över dem och ser allmänt nöjd ut. En vän till familjen här tyckte vi skulle i alla fall ta in honom i garaget när det är så här kallt men tyvärr är han ju en utekanin och att få komma in i värmen (även om vi inte har så jättevarmt i garaget) skulle göra mer skada än nytta. Kaniner har större problem i värmen på sommrarna än kylan på vintrarna.

Nu ska jag alldeles strax klä på mig riktigt varmt och hämta lillhönan från fritids. Maken lovade i ett svagt ögonblick igår (när jag inte var hemma) att hon och en kompis skulle få åka pulka i stora backen idag. Hade varit helt okej för mig om det inte varit -13 grader och småblåsigt. Men, några åk funkar ju men inte en hel timme som de bestämde igår. Jag fryser bara jag tänker på det... *brr*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar