lördag 16 januari 2010

Tenta och såld litteratur

Jaha, då var första salstentan gjord. Fick väl först nästan hjärtstillestånd när jag såg det bara var två frågor på fyra timmar. Men när jag väl samlat mig från den chocken så kom allt orden och tankarna på hur jag kunde lägga upp det. Men usch vad man är bortskämd med datorerna i sitt arbetssätt. Skrev och skrev och så kom jag på att oj det borde jag ju ha med och då kunde jag ju inte få in det där jag ville utan att i så fall sudda mängder.. *suck* Men, jag var ändå rätt nöjd när jag lämnade in. Efter avslutad tenta var vi några som samlades och gick till O'Learys för att käka och dricka lite gott. Kul att såpass många hängde med. För egen del så blev det dock en tidig kväll då jag var helt slut efter tentan. Anspänningen var tuff verkligen. Har inte riktigt hajjat det där innan när kompisar sagt de är sååå trötta efter en tenta. Men det ÄR något helt annat än att skriva ett prov. Klockan 21.15 ungefär sov jag sött i soffan och vaknade där kl 23... På en fredag.
I torsdag just innan vi skulle ha vår redovisning ringde en tjej och ville köpa all min gamla litteratur från när jag läste barn och ungdomspsykologi. *tjoohoo* Enda var att hon ville ha det i samma dag och jag var redan i skolan utan bil..... Men supergoa maken fixade detta och jag blev 1000 rikare. (aldrig fel för en fattig student att få igen lite cash)
Idag ska vi ha lite kalas för maken som fyllt år i veckan. Jag borde egentligen dammsuga och moppa medan han och lillkråkan är på skridskoträning men.. Gårdagen tar ut sin rätt även idag. Efter kalasandet sedan ska jag dock kika på det som ska va läst till nästa vecka. på måndag startar ju nästa kurs, barnet i matematiken och skriftspråketsvärld. Ska bli intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar