onsdag 16 februari 2011

Slött och slappt.

Här får vi en hemtenta utlämnad. Datum är satta och det är samma förutsättningar för alla. Dock så började det knorras. Självklart ska man kunna få bli sjuk men ja, jag vet inte om någon annan frånvaro eller orsak till inte inlämning i tid egentligen är direkt okej. Dock hade någon gett "bra argument" till varför inlämningen av den slutgiltiga skulle skjutas fram några dagar (hade inte de argumenten varit bättre att satsa på i själva uppgiften?) Personligen tänkte jag att nä så f*n heller! De har satt en tid å då ska den in. Punkt slut. Men, av olika naledningar så sände jag inte in den på söndagen som varit min plan från början. Inte heller på måndagen kom den in, vilket varit sista dagen från början. Inte ens i går fick jag i väg den. Men, idag kom den så iväg och nu får vi hoppas den får g. Tyvärr innebar denna fördröjda inlämningsrätt att lärarna anser sig behöva längre tid på sig att rätta och därmed får vi mest troligen inte svar förrän nästa kurs börjat och då jag fått U förr vet jag hur tufft det är att sitta med fler uppgifter i en ny kurs som har fått allt fokus och försöka komma ihåg hur man tänkt på den underkända uppgiften för att få den rätt. Men, ce la vie!

Nåväl, idag är det slött och slappt här hos mig. Har gjort seminarieuppgiften till fredagen samt kikat lite på nästa veckas för att vara lite i framkant. Så, nu tänkte jag sätta upp fötterna och läsa något som inte är i närheten av skolarbete. Och det med gott samvete dessutom :-)
Hade förresten ett intressant samtal i går, tål verkligen att grunna på om det är värt mödan eller om jag ska passa på att njuta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar