torsdag 3 februari 2011

Gäspar

Klockan är lite efter lunchtid och jag sitter här och gäspar. Stort! Har suttit med diverse skoluppgifter och visst, jag börjar få struktur men osäkerheten utifrån en viss lärares skriv"tips" får mig att tveka. Det är visserligen inga direkta "tips" utan mer som pekpinnar men jag kan tycka det är i senaste laget att komma på vi behöver upprappning nu.
Nåväl, läget är som det är och jag har arbetat hårt med att inte lägga in något personligt tyckande (vilket jag tycker är svårt då författarna till böckerna och föreläsarna själva har haft mycket personligt tyckande) Jag har även försökt att inte ha med sånt som han"tipsar" oss om att undvika så jag är ganska nöjd med texten. Frågan är dock om det kommer ses som ett samhällsproblem det jag skrivit om. Nåväl, det återstår att se. Vi ska ju få tre försök på oss att få det "rätt" så..
För att få till lite avslappning men ändå skolarbeta så ska jag fortsätta läsa min skönlitterära bok nu. Krypa upp i makens fotölj och vira in mig i några filtar och läsa. I morgon har vi seminarium men tack och lov inget som ska förberedas till just det. Anar dock det kommer väcka MÅNGA tankar och funderingar..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar