torsdag 24 februari 2011

Lilla tanten då..

Ibland (eller väldigt ofta) blir jag mörkrädd för hur somliga medtrafikanter kör.
Idag kom jag körande i vänsterfilen som man kan köra antingen rakt fram (vilket jag gjorde) eller åt vänster. I högerfilen hade jag en combibil som hade sitt framdäck ungefär vid mitt bakdäck. Straxt efter vi kört förbi där jag kunde svängt höger, gasar människan i innerfilen varpå hon är ungefär med sitt framdäck vid passargerarsätet bak då hon inser jag kört rakt och att hennes fil och min går ihop. Istället för att bromsa (vilket dragkedjemodellen säger samt att hon ju var bakom från början) hänger sig damen på tutan. När hon sen släpper den kör hon ikapp mig, blinkar med helljus och hyttar med näven. Stackars männsiska att vara så kolosalt stressad att hon måste fram till varje pris. Visst, en kan tycka jag kunde ha bromsat och släppt fram henne men när någon ligger bakom är det ju knappast rimligt eller?
Nåväl, nu gick det ju bra men många gånger har man inte samma tur. (hon ska vara glad jag inte var en sån som den där mannen råkade ut för som fick en knytnäve i näsan för något år sedan för han tutat åt en kille vid ett övergångsställe..) Å det är ju bra att testa sin tuta ibland så man vet den fungerar........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar