lördag 19 februari 2011

Orkar inte lägga energi

Nä, jag orkar verkligen inte lägga nån energi på tramsigheter. Om 3 veckor startar en ny kurs och vad jag förstått är tempot bli aningen högre och mängden att läsa rejält mycket mer. I nästa kurs fick vi välja om vi skulle ha nya studiegrupper och då jag känner jag inte kommer kunna välja mina arbetskollegor senare så lägger jag ingen vikt i vilka jag ska bilda grupp med men somliga verkar tycka det är av högsta prioritet. Och jag lägger absolut ingen värdering i det, tycker bara det är lustigt. (har ju inte gått en kurs sen vi startade utan folk bytt och donat..) Men, jag har mina två vapendragare med mig och två helt nya som jag aldrig varit i samma grupp som innan så det kommer nog bli bra i slutändan. Det som jag anser är viktigt är att ALLA drar sitt strå till arbetena samt är pålästa inför träffarna vi bokar. Har haft tur med mina tidigare grupper där majoriteten haft samma inställning vilket lett till ett trivsamt klimat och uppgifterna gjorda i god tid så ingen större press känts.

Idag har jag och Ida varit hos mina föräldrar där hennes äldsta kusin varit och firat sitt sportlov i veckan. Ungarna har härjat och haft riktigt kul. Pappa och jag tog en promenad på ca 40-45 minuter. Han är riktigt duktig på att knata runt, även om det inte går fort eller så långt så tar han sig ut och får frisk luft. Idag tyckte han det var extra kul, då jag följde med :-) Maken är och hämtar Ida som inte ville följa med hem då jag åkte utan ville vara kvar och leka lite till innan kusinen for hem nu på kvällen. När de kommer hem ska vi göra en vitlök och saffransdoftande fiskgryta. Mummigt värre :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar