fredag 11 februari 2011

Blåser bort!

Korsijistanes va det tar i idag då. På vägen ned till HV kunde jag gömma mig bakom mitt paraply men jag kom inte ens av skolområdet innan det vände sig utåin på hemvägen. Som tur var höll det men jag fick vinden rätt i ansiktet hur jag än vände mig för att slippa. Knatade förbi butiken och påminde chefen om tider inför sportlovet. Ja, vi på högskolan har ju inget lov men de som jobbar har barn som har det.. Ida har lov så jag har sagt jag kan jobba 2 dagar, samma dagar jag har skola då ska mormor ändå få vara barnvakt.
På hemvägen slank jag in på Hemmakväll och inhandlade en godispåse. Döm av min förvåning när killen i kassan frågar om det ska räcka hela helgen verkligen. Ja, sa jag och då till tre personer! Nu vet inte jag men nog borde väl dryga 400 g räcka?? ;-) Menar, vi har ju vettig mat å käka med, behöver inte äta oss mätta på godis.. Nåväl, jag knatade vidare hemåt å ringde till fritids och sa åt dem att Ida skulle gå ned och klä på sig så kom jag strax. Ida gnällde nästan hela vägen hem på blåsten och snön som kom i ansiktet. Väl hemma åt vi lite lunch sen kröp vi ned och vilade en stund ihop. *mys*
Nu vankas det tacos, Idas favoritfredagsmat. Sen sover vi nog sött allesammans i soffan lagom till vinjetten till Skavlan.. Det är fredagsmys det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar