onsdag 23 juni 2010

Somliga borde kanske..

.. inte ha hus och trädgård..
Mina föräldrars grannar är ett sådant exemplar. De köpte ett hus med inte supervälskött tomt men väl i ordning. De har ändrat typ ALLT i trädgården, vilket är helt okej att göra i sin egen trädgård (så nu ingen tror jag menar man måste ha det som det var för all framtid eller så..) Dock så har de tryckt ut allt längs staketen, utan att höra med grannarna vad de tycker om det. De har planterat så nära staketen att de nu inte kommer åt att klippa..
För en månad sedan fick de hem gräs på rullar. de låg ihop rullade i nån vecka. Sen rullades de ut och fick ligga så, utan att vattnas. Sedan började de vattna, ibörjan någon timme eller två. Mitt på dagen.... Sedan har den tiden utökats. Nu sätts vattenspridaren på kl 9 på morgonen och står på HELA dagen.
Det finns så mycket tokigt de gör jag kan berätta om. Mina föräldrar är verkligen inte typen som bryr sig om vad grannarna gör eller inte men dessa kan de INTE undvika. Som husägare själv så försöker man hålla jämna steg med grannarna tycker jag. Har man en skräpig och ful trädgård skymmer det ju även grannarnas fina trädgårdar. Det gör att jag kan tycka somliga nog inte skulle ha hus med trädgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar