tisdag 15 juni 2010

Segelhelg

Då har lillskruttan varit på läger en hel helg med segling. Dock blev det lite som jag befarade efter hennes kappsejsning.. *suck*Dock har de kanonbra ledare som lirkade med henne och när hon väl var ute så tyckte hon det var både kul och inte alls så hemskt som hon föreställde sig på land. Kommer bli mycket träning ute på kusten med just åka i för att få henne att inse det varken är farligt eller hemskt. Dock så förstår jag henne för att åka i i 4 gradigt vatten, försöka simma med massor me tunga kläder på och sedan inte nå upp för att vända optimisten.. Nä, jag är inte avundsjuk på den upplevelsen direkt!

2 nätter sov de där och 3 dagar var lägret. En kille stod kvar på Sanden och lagade all mat. (klubbstugan) Kanongod och bra mat. Jag hade kökstjänsten lördag och söndag. Brett ca 200 smörgåsar, skurit lök till 150 hamburgare, skalat morötter, kokat kaffe och diskat för hand efter alla som åt.. Å då var det två pass varje dag.. (varav jag hade ett varje dag..)
Kylan i vattnet till trots så badade barnen ca 10 gånger. *brr*

Summerar vi lägret så var det en kanonhelg och skruttan är nöjd. Nu har vi resten av sommaren att göra annat kuligt på. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar