onsdag 9 juni 2010

Regn regn å regn..

Usch va trist vädret är just nu. (visserligen för stunden uppehåll men..)
Som alltid är Ida på dåligt humör på onsdagarna, sen träning med segelskolan förstör hela veckans sömn.
Men! Nu har hon 2 dagar kvar på sitt första skolår och sen är det ett långt, härligt sommarlov framför oss. Antar att de första veckorna kommer bli en dragkamp mig och henne mellan om vem som ska få sin vilja igenom mm. Självklart kommer jag försöka tillgodose hennes önskemål så långt som möjligt, sommarlov är ju trots allt barnens lov, men ibland måste även jag få ha något kuligt.
Hon börjar sitt lov med att redan på lördag åka på ett tredagars läger med segelklubben. *vojne* Måndagkväll har jag en känsla av att jag har en oerhört trött tjej som kommer somna tidigt. *fniss* Två nätter i sovsäck med massa kompisar som tisslar och tasslar. (jag blir trött av bara tanken..)
Tisdag ska vi möta upp en av mina goa kollegor för fika och onsdag drar vi till det småländska varuhuset mitt ute i skogen. Torsdagen är det inget direkt bestämt men på fredagen är det bröllop. (måste komma ihåg att köpa med mig näsdukar för uj va ja kommer grina!) Och veckan därpå åker Ida och jag kors över landet för ett besök hos underbara Linda med familj. Midsommar är planerad och kommer bli superkul! Ja, vi kommer nog ha att göra som man säger. :-)

Så, vad gör väl lite regn nu? Bara det slutat lagom till vi ska ha allt roligt som vi planerar för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar