måndag 7 juni 2010

13 långa, lediga veckor

Från och med idag har jag 13 långa, härligt lediga veckor framför mig. Känns lite ovant måste jag erkänna. Jag är van att vara uppbokad på ganska så mycket med jobb och annat men denna sommaren blir nog inte så mycket jobbande. (vad jag vet ännu i alla fall)
Ida går denna veckan med sen går på också på sommarlov. På lördagmorgon drar hon dessutom iväg på segelläger upep i Sikhall. 2 nätter utan mamma i närheten, hur ska det gå? För mamma alltså? Ida fixar nog det galant.

I helgen sprang maken Stockholm maraton. Då vi skulle haft våra redovisningar så sent i fredags fick jag bestämt att han fick åka upp själv. Så här i efterhand vet jag att vi hade hunnit gott och väl men Ida och jag fick en härlig helg i båten och han blev ompysslad av sin farbror så alla var nog rätt så nöjda med upplägget trots allt. Och han sprang på bra måste jag säga. 3.33.41 blev hans sluttid. På en timme springer normalmotionären ca 1 mil, då springer denna troligen endast en mil också.. Inte 4,2 mil på en gång..

Nä, om man (läs jag) skulle ta tagi i alla måsten som ligger och gror efter den intensiva våren tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar