söndag 6 mars 2011

Söndag igen..

Vart tar helgerna vägen?? Jag vet jag frågat det förr men de försvinner ju bara.
I fredags hade vi först studiegruppsarbete och sen åkte jag hem med en sprängande skalle och otrolig trötthet i kroppen. Slocknade som ett ljus 5 min efter jag kommit hem tror jag. Igår åkte vi hem till några goda vänner och bara umgicks och hade det gott. Frizoner i livet är viktiga. Mycket skratt och djupa diskussioner. Vi styde inte hemåt förrän vid 23 tiden och med en resväg på dryga timmen så hann klockan passera midnatt innan vi väl var hemma. Det resulterade i att vi sov aningen längre än vanligt. (vaknade inte förrän 6..) Solen sken både i går och idag vilket har en sån inverkan på mig att jag får sån lust att göra saker. Idag blev sängarna renbäddade, bullfrysen påfylld och köket genomskurat. Hann även med att sitta ute i solstolen i dryga timmen *gottit*
Dock insåg jag i morse att Ida hade feber så det blev inställd lek och sen dansträning för henne idag. Men farmor kom med den brilljanta iden att gå på bio så det gjorde de två tillsammans. Men, hon ska inte gå till skolan i morgon utan får följa med mig till min skola istället. Hon har varit med några gånger förr men ikväll då jag nattade sa hon att det kändes pirrigt. :-)
Nä, en kopp te och sen sovtime. Än har ingen hemtenta synts till.. Och i morgon är sista kurstillfället. Känns riktigt dåligt av kursansvarige oavsett mitt resultat. Så här anser jag det INTE får gå till. Har hört från fler de inte heller fått resultat så jag vet jag inte är ensam men.. Risken är att många bra pedagoger sållas bort pga deras maktmissbruk, sånt ogillar jag starkt. Nåväl, te var det.. Nattis på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar