måndag 14 mars 2011

Fler Gn

Guud så gött att få mail om Gn. Nu tror jag det bara är fallbeskrivningen kvar att få svar på sen är hela UHB-kursen G:ad. (vad lustigt det lät då..)
I morgon kör nästa kurs igång. 18 hp på ett bärde. Lär inte bli många vilostunder över men efter det hägrar ett långt sommarlov. :-) Övervägt söka sommarkurser men som min man sa, ladda batterierna och njuta är inte helt fel heller. Och fulladdade batterier lär behövas för att fixa höstterminens första kurs. Hoppas så mycket på att allt går som jag önskar och planerar, står ju lite på spel så at säga. ;-)
Nåväl, nu kör vi vårens sista kurs först å låter framtiden få sköta sig självt. Väntar tragiskt nog på att få hem mina beställda böcker. Har aldrig behövt vänta så här länge förr så jag är lite lätt irriterad måste jag erkänna. Men men, det blir till att läsa ikapp sen då den behagar att komma.

Idag ska Ida vaccineras på skolan. Vi föräldrar har blivit ombedda att närvara då det ligger utanför skoltid. För min del går det ju nu då jag studerar men det är nog inte så lätt i alla familjer att lösa en sån fråga. Maken hade inte kunnat komma ifrån... Och i morgon har de lov. Urdumt. Tycker jag. Varför inte ha lovdagen i samband med helgen tänker jag. men efter att ha läst UHB-kursen nu så anar jag det finns en underliggande tanke med det också.. För de barn som skolan är en fristad för så får de en dags andrum mellan dagarna hemma.. Nåväl, de har lov i morgon och Ida får börja kl 9.30 då vi har introduktion kl 10. Så vart det med det.

Nu ska jag ta och göra något vettigt. Vad har jag inte bestämt mig för ännu men det lutar åt att börja röjja bland mina kläder som ligger undanlagda i väntan på bättre tider. Efter alla år inom klädhandeln så är det MYCKET kläder.. *vojne*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar