torsdag 10 mars 2011

GeKås tur&retur

I går var dagen framme för den efterlängtade Ullaredsresan. Från början var vi 5 som skulle åka men det slutade med att vi blev två. Inte för att vi led av det, utan vi hade skitkul verkligen, men det saknades ändå 3 liksom.. Jag hittade lite byxor och ett nattlinne till mig faktiskt, länge sen jag fann kläder som jag gillat där. Hittade även lite kläder till Ida och så en uppblåsbar extrasäng i dubbelmodell. Vi har en sån i stugan men det är rätt meckigt att släpa den fram och tillbaka varje gång vi åker dit så den är kvar och nu så har vi även en hemma för övernattande gäster :-) Lite födelsedagspresenter till kommande kalas hittade jag med samt att jag äntligen fann en docusmart till en kursare. Har lovat flera gånger köpa men de har alltid varit slut men igår så.. :-) Enda jag inte hittade var en annan kompis som önskat en Blixten McQueen dator till sin lille kille. Tyvärr. Men de finns ju att köpa i andra butiker så jag tror nog grabben får en i vilket fall som men den var typ 200 kr billigare där nere.. (hon hade hållt i den när hon var där sist men tänkte hon inte skulle köpa den och så givetvis ångrat sig sen.)
På vägen ned hade vi solsken en bit men på vägen hem var det snöslask hela vägen :-( Men det gick bra att köra och vi skrattade gott mest hela tiden och hade allvarliga diskussioner resten av tiden.
I dag är det snöblandat som kommer ned. Inget kul väder alls så jag är glad jag bara ska vara hemma. Har städat undan förra kursen och förberett för den nya som startar på tisdag. Tog mig även en liten lunchlur men som alltid så ringer telefonen när man sover som godast.. Snart kommer Ida hem och sen kommer maken med någon matleverans av något slag. Orkar inte laga något idag. Är övertygad om att jag styrs av vädret just nu väldigt mycket. Regn och tråkväder = trött Åza.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar