söndag 20 mars 2011

Viktigt i DIN värld..

Ibland är det lätt att glömma att det som är viktigt i min värld kan te sig helt oväsentligt i någon annans värld. En dag satt jag och skrev en facebookuppdatering som jag tyckte var kul att dela med sig av till mina vänner. Jag fick då ett mail av en "vän" som påpekade att jag skrev alltid så meningslösa saker på min status. (till saken hör att denna vän är en av dem som jag känt sen jag var runt 12-år, alltså ganska länge..) Satt en bra stund och funderade på om hon "råkat" trycka fel på mig och någon annan. Skrev bara kort tillbaka och frågade hur hon menade. Ja, fick jag till svar. Det är väl knappast intressant för någon att du lagar det eller det till middag och Ida gör si eller så. Okej, hon hade inte tryckt fel. Själv skriver hon aaaaldrig någon status på fejjan så återigen satt jag funderade på hur och vad jag skulle svara. Det blev några mail mellan oss som slutade i att jag sa vi kanske inte var såna vänner som behövde ha varandra på facebook, om mitt liv ändå var så tråkigt att läsa om. Dagen efter hade hon tagit bort mig som vän.

Det jag vill säga är att det som är viktigt i mitt liv kanske är helt ointressant för dig eller någon annan. Om så är fallet så kan du även tänka på att det som du anser vara viktigt, kan jag tycka är helt förkastligt trist... Riktiga vänner bryr sig om vad som må vara viktigt för sina vänner och vänner hänger inte upp sig på smådetaljer. Det kan vara svårt för någon som inte har egna barn att förstå hur viktiga ens barn är, men min dotter är mitt allt. Nu och för alltid. Så enkelt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar