onsdag 23 mars 2011

Gravid

Ja, då var "nyheten" släppt. :-) I september väntar vi en Liten som är högt efterlängtad. Ställer till det lite med studierna men problem är väl till för att lösas eller hur :-)
La ut en bild på facebook från ultraljudet förra veckan och en go vän förstod ingenting, trodde jag lagt ut en UL-bild på Ida.. *fniss*
Jag har gått in i fjärde månaden och magen börjar synas rätt bra nu tycker jag själv. Ida går och väntar på att få känna rörelser och så vill hon få sjunga för magen. (hörseln brukar komma runt v 16-18 på fostret så vi får vänta lite till)
Vi gjorde ett sk KUB-test för att utesluta kromosomförändringar då jag är så pass gammal som jag är. Själva testet var att dels togs blodprov på mig och sedan gjordes ett ultraljud där vätskespalen i nacken på fostret mättes. Ultraljudssköterskan sa flera gånger att allt så JÄTTEbra ut men sa även att ibland kan allt se bra ut men blodprovet visar annat. I måndags ringde så min mobil och vi fick resultatet. Gränsvärdet var på 1 på 200. Under det så får man gå vidare med att göra fostervattensprov och över görs inget. Vårt resultat var 1 på 937, alltså låg risk för kromosomförändring. :-) Nu vet ju jag det finns många andra "sjukdomar" som kan finnas och drabba vår lille goding men det får vi ta den dagen det uppdagas.

Har varit i kontakt med min underbara LUV som var så glad för min skull. Fick ändrat lite på mina tider vilket känns bra för annars tror jag inte jag kommer varken göra ett bra "jobb" eller orka med. Ska även få vara med på lite roliga saker som planeras på förskolan vilket ska bli spännande.

Nähä, hemstudier står det på schemat så då får jag väl dyka ned i böckerna då..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar