tisdag 21 december 2010

Stress stress stress..

Nåväl, det är ju snart jul men denna ständiga jakt emot klockan är inget rolig. (visst, det handlar om prioriteringar men när man vill hinna med så mycket samtidigt så går det ju inte vägen alla gånger..)
Igår vräkte snön bokstavligen ned. Som väl var så var den lätt och det gick bra att skotta undan. Idag har vi -19 här på höga berget, så nu lassar jag in ved i kaminen och hoppas på att få lite värme inne. Gick med Ida till skolan förut och tog en slingerkrok väg hem, behöver ju både få luft och röra lite på mig. Men när jag kom in i värmen igen så insåg jag att idag går jag INTE ut mer än riktigt nödvändigt. Hade gärna gått på föreläsningen om inskolning mm för det är något jag tycker vi har på tok för lite om men, tiden räcker inte till. VFU reflektionen ska skrivas, paket ska slås in och ikväll ska vi ha skolavslutning med Idas klass/skola på skolgården och som klassförälder så har jag ju lite ansvar för det hela.. (ja, mer än vad jag egentligen vill ha men men.. ingen ide att klaga nu.)
I söndags skrev jag en lista med vad som ska göras och fördelade det på återstoden av dagarna fram till julafton. Önskar verkligen jag hinner allt även om jag vet att julen kommer i vilket fall och det viktiga är ju inte att det är dammsuget eller renbäddat utan att vi får vara tillsammans. (men för mig skulle det vara en förhöjare av mysfaktorn att veta allt det vill ska vara gjort är gjort!)
Nä, nu är frukosten nästan helt uppäten så jag ska ta tag i reflektionen för att sen slå in julklappar till några vi ska träffa på torsdag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar