tisdag 21 december 2010

Pustar ut

Ja, som jag gnällt om redan tidigare så är jag ju då klassförälder. Vi är fyra mammor i Idas klass som är det tillsammans, makarna får hänga med som på ett snöre. Jag sa redan vid föräldramötet att jag visst kunde vara med men jag inte har tiden eller orken till större engagemang då jag har rätt mycket att göra konstant. Ändå slutade det med att jag stod för den stora inhandlingen inför terminsavslutet och att vi släpade allt till skolan i -16 grader. Nu blev det som väl var riktigt lyckat. Klassföreståndaren blev glad för sina julklappar, alla tyckte om både glöggen och julmusten och jag är nöjd jag kom ihåg att ta med både servetter och russin..
Så, nu kan jag pusta ut från den uppgiften och vet ni vad mer?!? Det jag lagt ut för allt har jag i princip fått igen :-) inte illa va?

Jag pustar även ut för jag i princip har skrivit klart reflektionen. En sisådär 100 ord till och sen korrekturläsning i en följd för att undgå onödiga upprepningar och dyl. Men nu får den vila till i nästa vecka. Ida har som sagt gått på jullov så då får mamma se till att vara just mamma. Morgonmys är efterlyst, vi har två Narnia filmer att kika på samt att jag är så otroligt baksugen så något sånt lär det få bli med. På tal om det så måste jag bara tipsa om ett par pepparkaksmuffins jag hittade i Torpmagasinet. Busenkla att göra och smäktande goda. Å som en liten prick över i så har de en ljuvlig kardemummaglace. Mmmmmmmmm, man vill nästan ha en till... Dock så blir det inte såna vi bakar i morgon utan kladdkakemuffins med chokladkräm. Vattnas i munnen bara jag skriver om dem :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar