fredag 17 december 2010

Ond hals

Usch, vaknade med öm hals idag. Maken harklade sig lite försynt och sa att det kunde mycket väl bero på att jag hade snarkat. (kan jag väl aaaaaaaldrig tro??) Men då klev Ida in ganska snabbt och sa att så var det nog inte alls! Det var mer troligt det varit pappa som snarkat och jag hade ont i min hals för jag hade varit tvungen och säga åt honom att vara tyst hela natten....... Mammas gullunge!!!


Men annars kom halsonda så typiskt. Tog beslutet i går att inte gå på de två tillfällena nästa vecka utan vara kvar hemma och skriva på vfureflektionen istället varpå det infann sig en viss julledighetskänsla i kroppen. Å det vet ju alla att när man är ledig så blir man nästan alltid sjuk. Typiskt!
Fast, ledig kommer jag inte att vara. Som sagt ska reflektionen skrivas på, sen är det ju julafton om 7 dagar (Ida påminner mig vaaarje morgon om att det är si eller så många dagar kvar..) och då behövs ju julklapparna slås in. På tisdag är det dessutom avslutning på Idas skola så då ska "frökenpresenterna" slagits in och som klassförälder (som visserligen sa jag inte har tid att göra något men ändå är den som har inhandlat allt inför glöggmyset samt presenterna då) ligger ju det på mig.
Ida tjatar för övrigt om att få klä granen och igår hittade jag ett nytt recept jag bara måååste prova så lite bakning ska hinnas med också.. Så, nää.. Ledig kommer jag då rakt inte vara men samtidigt så är det ganska kära besvär det mesta av dem ju ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar