lördag 4 december 2010

Lussebullsbak

Vaknade med skallevärk i morse, försökte bota den med allt annat än tablett men fick kapitulera till slut innan det blev migrän av det hela. Efter en stund blev det att bära ved igen (saknar min vedbod så in i bänken så här nu då vi har kamin igen) och så åkte Ida till träningen inför morgondagens uppvisning. Jag slocknade med en kurslitteraturbok i sängen och sov som en stock i dryga timmen. (hann dock läsa lite innan jag slockna..)
Då Ida kom hem var tanken vi skulle åka till mina föräldrar där borsan med familj var på besök men det hade börjat snöa så de ville åka hemåt så de inte blev fast pga snön. Ida blev jätteledsen så jag "mutade" henne med lussebullsbak. Hon gjorde en jättefin fläta och lite andra konstverk medan jag kämpade på med vanliga kissar.
Till middag ikväll belv det avokadohalvor med stenbitsrom och räkor och till efterrätt så klart nybakta lussekatter. Nu är vi mätta och dåsiga. Ska kika på de två sista avsnitten av Flashforward innan sägen får besök igen. I morgon får böckerna få mer uppmärksamhet så det är bra att få sova lite med.. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar