onsdag 8 december 2010

Läskigt!

Uj vad paff jag blev då det ringde från en skola som ville jag skulle vicka, i en fjärdeklass. Jag blev helt ställd kan jag erkänna och hon sa att jag VET du står på förskola men det finns ingen annan. (så till er som läser mot tidigare skolår, gå in och skriv in er som lärarvik bums!)
Dock så tackade ajg nej, sa jag inte kände mig mogen att ta en fjärdeklass själv. Å det härliga var att hon lät lika glad för det. Sa hon förstod mig men hade gjort en chansning.
Som mamma till en andraklassare så känner jag mig faktiskt nöjd med mitt svar, även om det bara gäller en dag så hoppas jag stenhårt på att de får in någon med lite mer rätt behörighet. Trist på pengarna men nu får jag mer tid att skriva på mitt arbete som ska in i januari. Är man flitig nu så kanske man kan få liiite julledigt ju :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar