lördag 27 november 2010

VFU-reflektion

Då jag varit insnöad hemma på höga berget så har jag börjat skriva en del på reflektionen. Inte kommit så långt men det är en del litteratur som ska gås igenom för att finna stöd för åsikter och tankar samt att det ju måste skottas med jämna mellanrum också..
Men det börjar likna något i varje fall. Har även fixat lite med pptn till ett seminarium som ska vara på torsdag efter vi är tillbaka. Surt nog fick vi förmiddagstiden den dagen, hade hellre haft eftermiddagen men så är livet.
Men en reflektion som jag kan säga med en gång är att jag tycker det är svårt att göra ett projekt på den otroligt korta tiden vi hade på oss. I varje fall ett givande projekt för både mig och barnen. Visst, mitt ämne är väldigt brett varpå det kan lätt dra iväg men samtidigt så är det ju barnens önskningar som styrt att det dragit iväg. Ska bli jättespännande att se de andra kursarnas projekt. Jag är även väldigt nyfiken på vad min LUV har att säga i slututvärderingen av projektet. Hon sa i veckan att hon tyckte det var otroligt kul att ha mig där och att hon såg hur mycket barnen lärde sig. Det var ett gott betyg tyckte jag :-)

Nä, familjen är iväg en sväng så jag ska passa på att läsa lite till och sedan ta fram lite inför första advent i morgon :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar