torsdag 25 november 2010

Ännu en frånvaro dag pga vädret

Jaha.. Det vräker ned snö fortfarande. En kompis från Uddevalla frågade om jag bodde i Nordpolen när hon såg min insnöade bild på facebook i morses. Denna jäkla vänersnön!
Plogbilen kom här förut men körde bara åt ett håll så vägen smalnade av rejält. Maken fick ta bilen idag, lider med honom att tvingas cykla varje dag då jag är tvungen att ha bilen.

Klockan 5.15 vaknade jag tvärt då jag kom på vi glömt ställa ut soptunnan i gårkväll. På med alla kläder, skotta mig ut till tunnan och sen en bit av vägen så de skulle komma åt den. Får snart ge mig ut igen och skotta ser jag då det yr ihop till värsta vallen. (tunnan är dock redan tömd och åter på sin plats)

Men bara för att jag inte är närvarande på min vfuplats så betyder inte det jag sitter och rullar tummarna. Nej då, jag har letat fram en c-uppsats som ska läsas och sen såg jag det var några böcker som skulle vara lästa till veckan då vi är skolbundna igen. Sen kommer ju även sånt där hemma-pysslande fram. Tänkte dra runt snabeldraken lite och sen så är det ju väldigt mysigt med adventsljusstakarna så de kommer nog fram redan i dag.. I morgon har jag lovat Ida att vi ska baka pepparkakor. Kanske ska baka någon god kaka redan idag..... Nä, sysslolös är jag inte trots frånvaro på vfuplatsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar