söndag 7 november 2010

Soft söndag

Eller rättare sagt så har hela helgen varit soft. Började redan på torsdagen med att vi slutade 11.20 istället för 15.00 Det betydde att jag och Sari stack och rastade två glada vovvar och sen inhandlade varsin kebab som vi käka tillsammans med min familj här hemma. Vid 15-tiden åkte S för att hämta de små trollen. Vi åkte till mina föräldrar så barnen fick leka lite innan maken och Ida körde mig till O'learys för "avtackning" av vår femte medlem i Leka 5. Skrämmande vi redan gått 10 veckor och att hennes delkurs är över och att hon inte ska vara med oss mer :-(
Efter en trevlig kväll med många härliga skratt blev det ett stopp här hemma för en kopp tea. (tackar än en gång för skjutsen hem)
Fredagen sov vi länge, sen åkte maken och tog upp båten och då passade Ida och jag på att mysa ännu en dag med Sune (vovven) Fredag betyder taco som de flesta vet här hemma hos oss och i fredags var inget undantag.
Lördag, ännu en sova-länge-dag. Ida busade med en kompis några timmar innan vi åkte till mina föräldrar för hon ville sova över där. Maken och jag åkte hem och fixade lite (hade börjat storstädning av sängarna och var och köpte nya sängöverdrag bla) Kom på att vi ville sälja lite saker i källaren så ut på blocket skickade vi både barnvagnen och duschkabinen. Sen gick vi till hans föräldrar för att låna badkaret, då de ändå inte var hemma...På vägen dit kom jag på jag glömt min telefon hemma, vilket visade sig vara dumt då det faktiskt ringde folk på sakerna :-)
Väl hemma igen så tillagade vi oxfile med potatisgratäng med mycket vitlök och kokt broccoli. *mys*
I dag sov vi länge (börjar det bli tjatigt att läsa det eller;-) ?) Sen kom det en köpare på kabinen och en kompis som köpte ett vinterklädesställ som Ida vuxit ur. Sen har jag grejat lite med mitt kommande projekt inför VFUn. Helt plötsligt kändes 4 veckor otroligt kort med allt jag vill göra..
Hämtade lillskruttan och blev bjudna på söndagmiddag a la älgstek. Skruttan till gympa träning och jag körde ett pass här hemma.
Nu sover lillan och jag ska snart göra detsamma, ska bara ta en kopp tea före.. I morgon väntar förskolan och alla goa barnen igen. Spännande, skrämmande och kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar