tisdag 23 november 2010

Snöoväder

Usch och tvi! Jag tycker visserligen att det är fint med snö så här års men måste allt komma samtidigt och vågrätt ned? Tacka vet jag ett vacker stilla snöfall!
Läste igår i en bok för barnen på förskolan att vi har 1000 kg luft ovanför oss men vi är så vana vid det lufttrycket att vi inte märker av det. Idag kan jag meddela det lufttrycket är extra tungt, i varje fall för mig ;-) På sätt och vis är jag glad vi ska ha föräldramöte ikväll på förskolan så jag inte behövde ge mig ut kl 6 i morse men nu får jag ju besväret hemåt ikväll i stället. Inget kul alls att köra över två mil i detta ovädret. Så, då har jag gnällt färdigt på vädret. ;-)

Igår var min v-didaktiker på besök och vi hade ett riktigt bra samtal. Dock så ville hon inte tala med min LUV vilket förbryllade både mig och LUVen. Speciellt som min LUV sedan var och hämtade maten på en annan förskola och såg henne sitta med en kursare till mig och dennes LUV.. Nåväl, jag sa att om hon ville prata med henne så finns hennes mail och telefonnummer i VFU-handboken. Men lite konstigt tyckte jag det var....

Nähä, ska ta och fixa lite här hemma innan jag ska styra söderut igen då. Har tagit in ved och tänt en brasa nu. Det blir väldigt mycket bôs av ved så jag ska ta ett svep med dammsugaren och så är det dags att lägga in ren tvätt igen. Ganska kära besvär med andra ord ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar