måndag 15 november 2010

Ond cirkel

I går gick jag och la mig vid 22.30, skulle ju upp kl 5.15. Å där låg jag. Vred mig, vred igen och kunde verkligen INTE somna. Varför går man inte upp vid såna tillfällen och gör något så man blir trött. Nä, då ligger i varje fall jag kvar och blir mer och mer desperat för jag vet att får jag inte sova mina 8 timmar så är jag halvdöd då klockan ringer. Och japp, idag var inget undantag.. *suck* Detta ledde till att jag slockna på soffan när jag och Ida kommit hem. Vet att Ida frågade mig något, två gånger men huvudet förmådde inte munnen att svara så hon gav upp och gick upp på sitt rum. 25 minuter sov jag och sen blev det köttfärslimpa med både potatis och morötter på samma fat i ugnen. Nu står en riktigt god limpa i ugnen. Enkel att göra utan jäsning och sånt tjafs. Enda är att den tar en timme på sig i ugnen och efter 10 minuter luktar det himmelskt i hela huset...... *sugen*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar