söndag 21 november 2010

Myshelg

I fredag var det inte många barn på förskolan så jag fick gå hem tidigare. För min del var det gott då hann jag hämta gosungen på fritids och fixa lite innan hennes kompis kom för övernattning. Första övernattningen med en kompis = spännande! Fnitter och mys fram till kl 23 nästan för deras del, innan de somnade sött. Lördagen var mysdag med spel och lite shopping. Då det hade snöat en del så åkte barnen lite pulka innan det var dags att säga hej då för denna gången och vi åkte till mina föräldrar och skottade ut dem. Lite middag som tack för hjälpen och vi var inte hemma förrän kl 21 nästan. Ida gick å la sig efter Så mycket bättre och maken somna sött på soffan. Själv var jag lite rastlös i kroppen och kikade på en film fram till halv ett innan jag väckte maken å knatade i säng.
I dag, söndag har vi fixat lite med veden, gjort en fiskgratäng som snart ska avnjutas och sen ska jag vika och stryka tvätt innan sängdags.
I morgon kommer min v-didaktiker på besök på förskolan och sen ska jag göra fågelmemory med barnen. De börjar bli riktigt duktiga på de vanligaste vinterfåglarna nu :-)
Börjar dock sakna kursarna rätt mycket, att få bolla tankar och funderingar med någon som är på samma nivå. Men det är bara två veckor kvar så nu kör vi järnet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar