tisdag 8 december 2009

Uppsatsskrivande och inläsning av ny kurslitteratur.

I dagarna ska uppsatsen lämnas in och på måndag startar en ny kurs. Genus och interkulturalitet i pedagogiska möten. Redan på tisdag är första seminariumet och jag började läsa boken lite grann nyss. Innan jag ens hunnit läsa dök frågan upp i skallen om det egentligen är så noga med jämställdhet. (boken heter "Allt du behöver veta innan du börjar arbeta med jämställdhet i skolan") Får se om jag finner ett svar eller om det får bli min huvudfråga inför seminariet. :-)
Uppsatsen? Jodå, den är så gott som klar. Vill bara få svar på hur många tecken jag har då mitt skrivprogram inte kan räkna bort mellanslag så vet jag inte detta ännu. Skulle kunna skriva så mycket mer men kan ju bara skrapa på ytan men vem vet, kanske kan fördjupa mig ytterligare i ämnet i någon senare kurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar