måndag 14 december 2009

Ny kursstart och megatrött

Idag körde då kurs nummer 3 igång. Som väl var så var introduktionen inte så lång som i förra kursen där den tog 1 timme och 45 minuter. (vilket var hysteriskt onödigt med tid då vi alla är läskunniga och kan läsa själva innantill på ett papper....) Idag avklarades introduktionen av på ca 15 minuter och så var föreläsningen igång. (en något luddig övergång kan man tycka men det gick bra ändå tyckte jag)

Efter vår underbara helg i stugan så var jag såååå trött i morse. Är ju alltid en hel del som ska fixas när man varit borta så som tvätt, uppackning och fixande inför veckan med planering av mat, hämtning och lämning på skolan samt andra aktiviteter. Denna veckan är ju också lite speciell då det är sista veckan innan jul. Jag har kvar att fixa köttbullarna sedan vill dottern även baka en del så idag efter jag hämtat henne ska vi passa på att koka fudgen och sätta degen. Sen köpte jag 1,2 kg köttfärs till köttbullarna så idag blir det köttbullar till middag och frysen inför jul. :-) Slipper göra resten av julmaten då vi alltid har knytis och jag och maken gör godast köttbullar så jag klagar inte.
Torsdagen har vi föreläsning på fm sen bär det av till Uddevalla för glöggmys med goa kursare. :-)

Nä, jag ska stoppa näsan i nästa bok som jag fick hem igår av en kompis för att finna en bra fråga till seminariet i morgon. (har egentligen massor med frågor men får nog hejda mig.. *fniss*)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar