tisdag 15 december 2009

Föreläsning och seminarium

I morse kom dottern ned och la sig brevid mig och berättade hon hade en överraskning åt mig. När jag råkade gissa rätt på vad det var sa hon att "det var inte egentligen överraskningen men.." Vad överraskningen var? Att det snöat ännu mer sedan igår kväll. Åh, så glad jag blev för det. *inte* Eller jo, de blev jag nog lite för visst vore det mysigt med en vit jul?! Speciellt som makens släktingar kommer ned på besök. De har varken sett vårt "nya" hus eller svärföräldrarns lägenhet.

Förmiddagens föreläsning var om genus. Paula är en sån skön föreläsare att jag nästan inte vill missa ett ord av vad hon säger. Sen lägger hon ju in så roliga kommentarer att man fnissar gott en bra stund efteråt. Det dumma idag var att när de kör powerpoints kan de inte ha ljuset på för oss och den skumma belysningen kan söva även den mest sockerrusigaste människan. Dock såg Paula ju detta och bröt så vi fick gå och äta och få lite luft. Vilket var välbehövligt på många vis.

Eftermiddagens seminarium tyckte jag var givande. Hamnade i en bra grupp som diskuterade friskt frågorna vi blivit tilldelade samt dem vi själva hade med oss. Är dock lätt att hamna på sidospår fast dem är ju många gånger lika givande som de "riktiga" frågorna.

På vägen hem snöade det ganska friskt och jag var glad jag tagit bilen trots allt. Väl hemma väntade en överfull tvättstuga med ren tvätt på mig och när den väl var klar kom familjen hem. Nu har lillhönan just duschat och maken flätar hennes hår. Ska ta och ställa fram lite kvällsmat innan kl 20 då "Sommarpratarna" börjar på tvn. Sista avsnittet. Har varit kul att fördjupa sig lite i deras tankar kring olika ting. Inte utan man längtar till sommaren då nya sommarpratare ska förgylla ens dag. Men, nu är det snart jul så då är sommaren som längst bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar