tisdag 6 september 2011

Föräldrainformation om nya läroplanen

Ja, då ska vi på föräldramöte för Ida där rektorerna ska informera om den nya läroplanen bla. Ska bli kul att höra hur de tolkar den och vad de lyfter fram. Jag och maken brukar alltid gå båda två på föräldramöten, får se hur det blir sedan när vi har två vildingar :-) Jag har märkt att maken hör helt andra saker på föräldramötena än vad jag hör. Eller, tolkar olika i varje fall. :-) Speciellt sedan jag började läsa till lärare och blivit mer insatt i det hela.
Nåväl, ska bli kul att som sagt höra hur skolan tänker ta sig an den nya läroplanen mm. Sedan är det inte utan att det kommer bli skönt att lämna över föräldraansvaret till någon annan from idag med. Klassförälder var verkligen inte min grej, tyvärr. Även om Ida säger hon tyckt vi skött det bra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar