onsdag 21 september 2011

Efter 9 timmars värkarbete

Efter 9 timmars kontinuerligt värkarbete avstannade det mer eller mindre helt vid 5-tiden i går morse. Det var allt mellan 5-35 minuters mellanrum men utan direkt styrka. Alltså, det gjorde ont men jag kände det inte var några direkta förlossningssmärtor. På sätt och vis var det skönt det avtog, både jag och maken var grymt trötta efter att ha slumrat till och blivit väckta av värkarna. Ida hade fått åka till farföräldrarna över natten ifall det skulle komma igång på allvar.
Vi hade lovat att smsa under natten OM vi åkte in annars skulle vi ringa kl 07.00. 07.02 ringde Ida, då sov vi djupt. Maken for till jobbet, efter att försäkrat sig om att jag inte hade värkar och det var okej. Jag somnade om och vaknade strax innan maken sagt han skulle komma hem med lite lunch. Vi åt och blev klara precis innan Ida kom hem från skolan. Maken for tillbaka till jobbet och Ida pep upp på sitt rum för att städa så hon skulle få sin veckopeng. Jag somnade om igen. Totalt under dagen igår hade jag en sisådär 8-10 värkar/sammandragningar. Tänkte att alla säger promenader är så bra så vi drog på oss regnkläder och gick ut. Då man som vi bor nära skogen med både asfalterade eller grusade vägar gick vi dit. Det är två saker jag inte kan leva utan (eller ja det är väl fler egentligen men..) och det är närheten till skog och hav/vatten. Är verkligen underbart att gå in i en skog efter några dagars regnande med alla dofter mm. Rekreation! Och, vi gick på en asfalterad väg men precis bredvid växte det ett gäng taggsvampar! Dessa plockade vi givetvis med oss och idag tänkte jag göra köttfärslimpa med allt på ett fat (köttfärslimpan, potatis, morötter och svamp) i ugnen till middag. Så till vida att Liten inte börjar om sin entré.. Fast just nu har hen gymnastik, benen framåt sträck, så jag kan nog lugnt göra middag sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar