onsdag 18 maj 2011

Behöver paus

Ja, jag vet det heter EN paus men tror inte en paus räcker.. Jag behöver i så fall en låååååååång paus. Behöver få släppa alla måsten för ett slag. Längtar till sommarlovet, både mitt eget och Idas. Visst, vi har "måsten" då med men styr över när och vilka som ska göras när/hur mm. Vill även få tid med maken, bara sitta ned och prata om ditt och datt. Så här i vardagen blir det ju mest om skola, arbete och det allra viktigaste kring hus, familj och släkt mm.

Men, före den där efterlängtade pausen ska en rapport skrivas till skolan som ska granskas och bli opponerad på. Har börjat, skrivit ungefär hälften. Kanske..
Är annars glad jag känner jag hittat rätt, är ju så underbart att komma till jobbet och mötas av så mycket kärlek som barn sprider kring sig. Underbart att följa deras utveckling och upptäckarlusta. :-)

Nähä, nu tycker Liten mamma ska ta lite kvällsmat och sedan sova så, mamma lyder ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar