tisdag 22 november 2011

Tomhet

Usch, vad jag saknar mina kursare. Läser om allt kul de gör på kurserna de går. Visst, de har en del pluggande mm också men när man brinner för sitt kommande yrke så brukar den biten gå hyfsat..
Eftersom det går så mycket olika förkylningar så har jag (och kommer fortsätta) hållit mig borta från skolan. Hörde även att årets vinterkräksjuka startat å den kan jag/vi verkligen klara mig/oss utan.
Men det är tomt utan dagliga kontakten med andra vuxna. Idag kom dock en av mina goare kursare förbi och det var härligt att ses även om det bara blev några minuter. På torsdag kommer en annan kursare förbi, då lite längre, ska bli så kul att träffa henne då det är över två månader sedan sist.
Ja, idag blir Grynet 2 månader! Helt ofattbart det redan är 2 månader sedan, känns på något sätt som det var igår. (men även som hon alltid funnits här..) Nåväl, fortsätter det i denna takten så är jag snart ute i träsket igen och längtar tillbaka hit där jag är nu.. :-)
Nu ska jag strax krypa ned bredvid maken och lyssna på snusande andetag från spjälsängen någon timme innan hon vaknar och vill komma över till oss. Älskade, underbara familjen min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar